Diéta_Egészségtelen_ételek_Inecto

Diéta, vagy csak egy egészségesnek tűnő átverés?

Egészségesnek tűnő ételek, melyek valójában nagyon is hizlalnak.

Ha diétára kerül a sor, szinte mindenkinek van elképzelése arról, milyen ételeket szabad ilyenkor fogyasztani, és mi az, ami abszolút tabu. Ugyanakkor sajnálatos tény, hogy az ilyenkor preferált élelmiszerek közül a legtöbb nem hogy nem egészséges, de még csak nem is kalóriaszegény.

Egy nap bármely étkezése során rengeteg veszély fenyegethet bennünket, kezdve a reggelivel. Ébredés után szervezetünknek egy órán belül táplálékra van szüksége még akkor is, ha nem érezzük magunkat éhesnek. Azonban ilyenkor sem mindegy, mit viszünk be a szervezetünkbe. Sokan szeretnek kávét vagy teát inni a reggelihez, de nagyon fontos, hogy ne tömjük tele édesítőszerrel vagy fehércukorral, sőt a kávéba jól válasszuk meg a tej fajtáját is. A legideálisabb, ha barna- nádcukorral, nyírfacukorral, kókusztejjel, rizstejjel vagy mandulatejjel készítjük el frissítő italunkat. Ugyanis a tehéntej alapvetően zsíros, nem beszélve arról, hogy az érzékenyebbek gyomrát könnyen meg is üli. Sokan az egészség jegyében müzlit esznek reggelire. Tudni kell, ellenben, hogy legtöbb változatuk tele van tömve cukorral. Ha mégis egészségesebb alacsony kalóriatartalmú gabonapelyhet választunk, akkor hajlamosak vagyunk többet enni belőle, mivel kevésbé telít el. Sokszor kevés kalória bevitelével pedig ugyanott tartunk, mint ha egyszerre fogyasztanánk sokat.

Mit ne igyunk és együnk?

Napközben sok folyadékra van szükségünk bármely évszakban, de az üdítőitalokkal és vizekkel kapcsolatban sem lehetsz biztos a választásodban. Ízesített vízből például csak a saját magad által készített változatot szabad fogyasztani, mivel a boltiak legtöbbje rengeteg cukrot tartalmaz.

limonádé_diéta_Inecto

Ebédre jöhet valami egészséges. Egy könnyed cézár saláta pont megfelel a célra. Ha magad készíted sovány sajtból kevés csirkével és pirítósdarabok nélkül, akkor valóban egészségesnek mondható. Ám ha a boltban vásárolsz előre elkészített salátát, amit gazdagon meglocsolnak salátaöntettel, megszórnak sajttal és kenyérkockával, búcsút mondhatsz ebéded diétás jellegének.

Uzsonnára enni kell valami, hogy ne legyünk éhesek vacsoráig. A diétázók legtöbben a puffasztott rizst ajánlanák. Annyiban igazuk van, hogy kevés kalóriát tartalmaz, viszont se rost, se protein nincs benne, így nem is csökkenti az éhségérzetet. Emiatt sokat meg kell belőle enni, hogy jóllakottan távozhassunk az asztal mellől. Így kalóriák számában megint csak ugyanott tartunk. Ezek mellett pedig a legtöbb fajta sok cukrot, nátriumot vagy ízfokozót tartalmaz, melyek kifejezetten hizlaló étellé teszik ezt a könnyed snacket.

Vacsorára készítenénk egy kis halat, köretnek pedig rizst. Azonban fontos eszünkbe vésni, hogy ne fehér rizsből, ne tonhalból és ne tintahalból álljon össze a menü. Az előbbit azért nem ajánlom, mert nem tartalmaz rostokat, nem lakat, és sokkal többet fogyasztunk belőle, hogy jól lakjunk. Az utóbbiaktól pedig azért kell tartózkodni, mert a többi halhoz képest a húsuk sokkal nagyobb mennyiségben tartalmaz zsírokat.

Hal_diéta_Inecto

Az esti filmhez sokféle nasi közül választhatunk. Ilyenkor is megpróbálunk a lehető legegészségesebbnek tűnő dolgok közül csipegetni. Zöldségchips, banánchips, dió, mogyoró, pattogatott kukorica, aszalt gyümölcs… Valóban jól hangzanak, és ha otthon házilag só, cukor és egyéb anyagok hozzáadása nélkül készíted el, akkor igazán egészségesek. Azonban tartózkodni kell ezeknek a bolti változataitól, hiszen azok tele vannak hizlaló cukorral és sóval. Dióból és mogyoróból, pedig csak kis mennyiséggel fogyasszunk, mivel egészséges, de olaj tartalma miatt hizlaló rágcsának számít.

diófélék_diéta_InectoEgészségesek! Vagy mégsem?

Sokszor csak a mérték az, ami számít. A gyümölcs nagyon is egészséges, viszont sok fruktózt tartalmaz, így a sok 100%-os gyümölcslé fogyasztása sem járul hozzá a diétához. Jobb, ha ásványvízzel hígítjuk őket, így a szomjunkat is jobban oldják. (A cukorral, tartósítószerrel telenyomott gyümölcslevekről szót sem érdemes ejteni).

Végül pedig pár tévhitet is szeretnénk eloszlatni, miszerint a light, vagy gluténmentes felirattal rendelkező élelmiszerek nem hizlalnak. Érdemes vigyázni, mert a cukrot helyettesítő adalékanyagok általában nem természetes eredetűek. Ezek pedig lassítják az emésztést, és hastáji elhízáshoz vezethet fogyasztásuk. Klinikai vizsgálatok szerint, pedig a gluténmentes ételek több cukrot, zsírt és nátriumot tartalmaznak, viszont fontos tápanyagokban egyáltalán nem bővelkednek. Így gyakran hiányzik belőlük a B-vitamin, a kalcium, a magnézium, a cink és a vas is.

Ne dőljünk be az általános tévhiteknek. Mindig válogassuk meg alaposan, mit, mikor és mennyit eszünk. Nem csak az alakunk, hanem egészségünk is a tét!


Post Author: blog_admin